thailandska nyaret!

Har ar det da sannerligen inga torrisar. Vart man an gar sa blir man blot. Detta eftersom det ar det thailandska nyaret/vattenfestivlen! Alla slanger vatten pa alla. Och om inte det vore nog sa far man aven sig en dos av Talk i ansiktet!

Idag har vi haft (som pappa skulle saga) en brannar dag! Vi har da verkligen brannt oss. JAg och pappa tog en kajak tur i ottosson anda. Konsekvenserna av att inte smorja in sig innan blev "redskins"!

Imorgon bitti far vi vidare med bil till Bangkok. Jag ska aterigen fa uppleva denna hektiska idyll!  Vi kan ju bara hoppas att var chauffor inte firat nyaret allt for blott med tanke pa alla olyckor som redan intraffat i detta land.

Mamma laddar for fullt infor shoppingen, eftersom hon inte varit in i nagon affar an. (apoteket raknas ej!) Pappa laddar han med. I form av vila. Han har ju faktiskt gjort sin shopping(Ett par foppatofflor som han stolt strosar runt i!) Jag a andra sidan tanker vanta med min shopping tills mina sista dagar. Har angest redan nu med tanke pa hur mycket jag maste skicka hem med mina kara foraldrar!

Vart att namna! Pappa ar familjens mas! (Forlorat i kortspel!)


Kommentarer
Postat av: Ottossons

En kajaktur i tropiska vatten låter ju spännande men Runn kan också vara exotisk. Där är i alla fall risken för brännskador betydligt mindre.

2007-04-16 @ 18:54:15
Postat av: Mamma och pappa

Nu är vi hemma igen efter en lång resa. Tack för två fantastiska veckor. Vi kommer att leva länge på alla minnen.Var rädd om dig och njut av sol och värme så länge du kan. Nu ska vi ut och gå in alla våra nya skor!!!!!

2007-04-18 @ 07:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback